Strona „O nas” bywa mocno niedoceniana przez właścicieli firm i sklepów internetowych. Tymczasem jest to jedno z głównych miejsc, w których możemy pokazać ludzką twarz naszego biznesu. Służy głównie temu, aby umocnić nasz wizerunek i zbudować zaufanie.
Strona „O nas” powinna przede wszystkim być:
- oryginalna – nie ma tutaj mowy o kopiowaniu treści z innych stron, a sloganom i frazesom powiedzmy zdecydowanie „Nie”,
- autentyczna – choć to niełatwe czasami warto pokazać nie tylko sukcesy firmy, ale także trudniejsze chwile, które ją umocniły i wzbogaciły o doświadczenie,
- emocjonalna – teksty i zdjęcia powinny wzbudzać pozytywne emocje,
- aktualna.
Pamiętaj także, że strona „O nas” jak każda strona tekstowa w Internecie powinna:
- zawierać nagłówki odpowiednie do treści akapitów,
- być zbudowana z krótkich i zrozumiałych zdań. Zrozumiałych dla odbiorcy, a nie piszącego. Warto tekst przygotowany na stronę „O nas” przed publikacją dać do przeczytania osobie spoza organizacji,
- zawierać przejrzystą treść i dobrze zoptymalizowane zdjęcia.
Przygotowując stronę „O nas” warto się zastanowić:
- Dla kogo ją przygotowujemy – klienci detaliczni, potencjalni kontrahenci, media, a może potencjalni pracownicy – to grupy, które mogą chcieć dowiedzieć się o nas więcej. Uwaga! Na stronę „O nas” zajrzy też konkurencja ;)
- Jaki wizerunek firmy, chcemy przedstawić – autentyczny i spójny z pozostałymi kanałami komunikacji,
- Gdzie z takiej strony chcemy odbiorce dalej przekierować? – tutaj potrzebna będzie odpowiednia struktura tekstu i dobrane przyciski CTA.
Pytania pomocne przy tworzeniu treści na stronę „O nas”:
- W którym roku została założona firma i gdzie? Kto ją założył?
- Co było motywacją dla założyciela/i firmy? Czy inspiracją do uruchomienia własnego biznesu była jakaś pasja/potrzeba?
- Jakie były początki działalności?
- Czy w historii firmy były jakieś punkty zwrotne lub istotne zdarzenia, które na nią wpłynęły? BTW Historia firmy w formie listy data – wydarzenie jest już mocno passe. Lepiej w celu przedstawienia chronologicznych wydarzeń skorzystać z graficznej formy timeline’a.
- Czy wśród pracowników żyją historie lub anegdoty z życia firmy, np. słynna wpadka lub wyjątkowo duże zamówienie, które udało się zrealizować pomimo bardzo napiętego harmonogramu lub budżetu?
- Jak wygląda firma teraz? Gdzie się mieści? Ilu zatrudnia pracowników? Co jest jej podstawą, a jakie działania są podejmowane przy okazji?
- Czy firma realizuje jakieś projekty nie nastawione na zysk? Jak one wpływają na firmę?
- Jaki wpływ ma firma na otoczenie w mikro i makro skali?
- Jaka jest kultura organizacyjna firmy? Na co zwraca szczególną uwagę? Co ją wyróżnia spośród innych firm o podobnym profilu działalności?
- Czy o firmie pisano w prasie lub wspominano w innych mediach?
- Czy firma posiada certyfikaty, nagrody lub wyróżnienia?
Dodatkowe treści, o które warto uzupełnić stronę „O nas”:
- Zdjęcia z przeszłości
- Zdjęcia lub filmy aktualne pokazujące firmę „od kuchni”
- Zdjęcia lub filmy zespołu, kluczowych pracowników lub założycieli
- Wycinki prasowe
- Loga certyfikatów i nagród
- Loga zaufanych partnerów
- Referencje
Fajnie jest napisać taką stronę narracyjnie – osobista historia zalożyciela firmy, menedzera – napisana jego słowami w pierwszej osobie. To brzmi zachęcająco i niebanalnie.