Strona „O nas” – jak przygotować?

Strona „O nas” bywa mocno niedoceniana przez właścicieli firm i sklepów internetowych. Tymczasem jest to jedno z głównych miejsc, w których możemy pokazać ludzką twarz naszego biznesu. Służy głównie temu, aby umocnić nasz wizerunek i zbudować zaufanie.

Strona „O nas” powinna przede wszystkim być:

  • oryginalna – nie ma tutaj mowy o kopiowaniu treści z innych stron, a sloganom i frazesom powiedzmy zdecydowanie „Nie”,
  • autentyczna – choć to niełatwe czasami warto pokazać nie tylko sukcesy firmy, ale także trudniejsze chwile, które ją umocniły i wzbogaciły o doświadczenie,
  • emocjonalna – teksty i zdjęcia powinny wzbudzać pozytywne emocje,
  • aktualna.

Pamiętaj także, że strona „O nas” jak każda strona tekstowa w Internecie powinna:

  • zawierać nagłówki odpowiednie do treści akapitów,
  • być zbudowana z krótkich i zrozumiałych zdań. Zrozumiałych dla odbiorcy, a nie piszącego. Warto tekst przygotowany na stronę „O nas” przed publikacją dać do przeczytania osobie spoza organizacji,
  • zawierać przejrzystą treść i dobrze zoptymalizowane zdjęcia.

Przygotowując stronę „O nas” warto się zastanowić:

  • Dla kogo ją przygotowujemy – klienci detaliczni, potencjalni kontrahenci, media, a może potencjalni pracownicy – to grupy, które mogą chcieć dowiedzieć się o nas więcej. Uwaga! Na stronę „O nas” zajrzy też konkurencja ;)
  • Jaki wizerunek firmy, chcemy przedstawić – autentyczny i spójny z pozostałymi kanałami komunikacji,
  • Gdzie z takiej strony chcemy odbiorce dalej przekierować? – tutaj potrzebna będzie odpowiednia struktura tekstu i dobrane przyciski CTA.

Pytania pomocne przy tworzeniu treści na stronę „O nas”:

  1. W którym roku została założona firma i gdzie? Kto ją założył?
  2. Co było motywacją dla założyciela/i firmy? Czy inspiracją do uruchomienia własnego biznesu była jakaś pasja/potrzeba?
  3. Jakie były początki działalności?
  4. Czy w historii firmy były jakieś punkty zwrotne lub istotne zdarzenia, które na nią wpłynęły? BTW Historia firmy w formie listy data – wydarzenie jest już mocno passe. Lepiej w celu przedstawienia chronologicznych wydarzeń skorzystać z graficznej formy timeline’a.
  5. Czy wśród pracowników żyją historie lub anegdoty z życia firmy, np. słynna wpadka lub wyjątkowo duże zamówienie, które udało się zrealizować pomimo bardzo napiętego harmonogramu lub budżetu?
  6. Jak wygląda firma teraz? Gdzie się mieści? Ilu zatrudnia pracowników? Co jest jej podstawą, a jakie działania są podejmowane przy okazji?
  7. Czy firma realizuje jakieś projekty nie nastawione na zysk? Jak one wpływają na firmę?
  8. Jaki wpływ ma firma na otoczenie w mikro i makro skali?
  9. Jaka jest kultura organizacyjna firmy? Na co zwraca szczególną uwagę? Co ją wyróżnia spośród innych firm o podobnym profilu działalności?
  10. Czy o firmie pisano w prasie lub wspominano w innych mediach?
  11. Czy firma posiada certyfikaty, nagrody lub wyróżnienia?

Dodatkowe treści, o które warto uzupełnić stronę „O nas”:

  • Zdjęcia z przeszłości
  • Zdjęcia lub filmy aktualne pokazujące firmę „od kuchni”
  • Zdjęcia lub filmy zespołu, kluczowych pracowników lub założycieli
  • Wycinki prasowe
  • Loga certyfikatów i nagród
  • Loga zaufanych partnerów
  • Referencje

Dodaj komentarz