Każda poczta elektroniczna ma coś takiego jak skrzynkę ze spamem. Oczywiście poza użytkownikiem danego konta pocztowego nikt ręcznie nie weryfikuje czy dany mail jest spamem. Klienci pocztowi posługują się w tym celu odpowiednim algorytmem. Nikt nie zna całego algorytmu, ponieważ oznaczałoby to porażkę klienta pocztowego w ochronie swoich użytkowników przed niechcianą korespondencją. Są jednak podstawowe zasady, których spełnienie może nie tyle gwarantuje, co zwiększa szanse, że mail nie zostanie uznany za spam. Są to m.in.:
- dwuczłonowa, najlepiej zaufana nazwa adresata,
- uzupełnienie pola tematu,
- unikanie słów typu bezpłatny, za darmo, kliknij tutaj itp.,
- unikanie koloru czerwonego i DUŻYCH LITER,
- unikanie nadużywania znaków interpunkcyjnych takich jak !!! czy ???,
- więcej tutaj.
Chociaż Gmail jeden z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejszy dostawca poczty wskazuje jeszcze na inne przyczyny trafiania maili do spamu, to generalnie wiadomość trafi do spamu wtedy, kiedy będzie podobna do innych wiadomości spamowych. Wynika z tego prosta zasada, jeśli sami uznalibyśmy coś za nachalne lub niechciane, to tego właśnie należy unikać.
Po zastosowaniu się do powyższych wskazówek można dodatkowo sprawdzić czy mail zostanie uznany za spam za pomocą dedykowanych do tego narzędzi, takich jak contactology czy to tutaj, które nie wymaga podania adres e-mail nadawcy.