My Enterprise – The Band (MyBand)

My Enterprise – The Band (MyBand)

My Enterprise – The Band (MyBand) był to projekt studencki skierowany do amatorskich zespołów muzycznych, ich menedżerów oraz osób zainteresowanych branżą muzyczną. W latach 2008-2011 w ramach projektu organizowane były warsztaty, konferencja, konkursy muzyczne oraz koncerty.

MyBand’08

Projekt powstał w listopadzie 2007 roku w ramach organizacji SIFE. W ramach pierwszej edycji projektu przygotowano poradnik dla zespołów. 14 kwietnia 2008 zorganizowano konferencję pod hasłem „Zespół – Twoją firmą”. W konferencji udział wzięli Maciej Pilarczyk manager zespołu Myslovitz, Tomasz Jakubowski dziennikarz muzyczny reprezentujący Magazyn Gitarzysta oraz reprezentant Fabryki Zespołów Marcin Kaczmarek.

W pierwszej edycji konkursu muzycznego MyBand zwycięzcę wybrali internauci. Czterech finalistów wystąpiło 17 kwietnia 2008 w warszawskim klubie Proxima. Podczas koncertu ogłoszono zwycięzcę – zespół Banalny Serwis, który otrzymał sesję nagraniową w TR Studios.

MyBand’09

W drugiej edycji projektu zorganizowano cykl warsztatów:

Data // Prowadzący // Temat
18 grudnia 2008 // Jarosław Włodarczyk // Rynek mass-mediów w Polsce
7 stycznia 2009 // Jacek Wójcik // Granice etycznej reklamy
15 stycznia 2009 // Bartosz Chlebowski manager zespołu Lombard // Sponsoring, czyli jak budować efektywne relacje ze sponsorami
22 stycznia 2009 // Marek Gawdzik specjalista ds. mediów z Wirtualna Polska // Jak uciec przed sztampą? Sposoby kreatywnego dotarcia do klienta
27 lutego 2009 // Piotr Turek kierownik projektu Muzodajnia w Polkomtel // PR kluczem do sukcesu w showbiznesie

W drugiej edycji konkursu jury w składzie: Paweł Boroń – redaktor naczelny serwisu Fabryka Zespołów, śpiewaczka Ludmiła Piechowska, muzyk Lech Szprot, muzyk Andrzej Rutkowski, dziennikarz muzyczny Jarosław Rosiński oraz właściciel agencji artystycznej Łukasz Borowiecki, 29 kwietnia 2009 podczas koncertu finałowego wybrali zwycięzcę – zespół Sonic Lake, który obecnie jest pod skrzydłami wytwórni muzycznej My Music. Zespół otrzymał nagranie teledysku w NuCity Studio. Zespół Sensithief otrzymał nagrodę publiczności i został zaproszony na Ursynalia. Zespoły podczas koncertu finałowego wystąpiły u boku zespołów Alicetea i Jamal.

MyBand’10

W ramach trzeciej edycji projektu zorganizowano cykl warsztatów:

Data // Prowadzący // Temat
4 listopada 2009 // Wojciech Caruk // Organizacja eventu muzycznego
16 listopada 2009 // Piotr Paweł Kowalicki // Cechy osobowości gwarantujące sukces
20 listopada 2009 // Piotr Przelazły // Jak stworzyć hit
21 listopada 2009 // Dariusz Krajewski // Jak komunikować się z mediami
23 listopada 2009 // Bartosz Chlebowski  // Sponsoring w muzyce
27 listopada 2009 // Agnieszka Wajs // Jak wylansować młody zespół zespół muzyczny

4 grudnia 2009 na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się konferencja „Marketing muzyczny w pigułce”, w której jako prelegenci wystąpili Wojciech Łozowski – lider zespołu Afromental, Piotr Turek – manager, kierownik projektu muzyka w Polkomtel oraz Sebastian Romański – producent muzyczny, Dj i organizator eventów.

Trzecia edycja konkursu MyBand została podzielona na dwie kategorie muzyczne: MyBand Reggae i MyBand Rock. Koncert finałowy MyBand Reggae z gościnnym udziałem Pablopavo – wokalistą Vavamuffin miał się odbyć 11 kwietnia 2010] w klubie Hybrydy. W związku z Katastrofa polskiego Tu-154 w Smoleńsku został odwołany i przeniesiony na 27 kwietnia 2010. Koncert MyBand Rock odbył się 29 kwietnia 2010 w klubie Proxima. Podczas koncertu gościnnie wystąpił Ray Wilson – gitarzysta zespołu Genesis. Zwycięzcami konkursu zostali w kategorii Reggae zespół Żelazna Brama, w kategorii Rock zespół Whisky. Zwycięzcy otrzymali nagranie teledysku w NuCity Studio.

MyBand’11

W ramach czwartej edycji projektu zorganizowano cykl warsztatów:

Data // Prowadzący // Temat
17 lutego 2011 // Dorota Czeredys-Tomczak // Spotkanie z ZAIKSem
18 lutego 2011 // Marek Dąbski // Wystąpienie publiczne
3 marca 2011 // Stanisław Trzciński // Marketing muzyczny okiem Stanisława Trzcińskiego
4 marca 2011 // Kamil „Jakuza” Jaczyński z Wielkie Joł // Marketing partyzancki w służbie muzyki
4 marca 2011 // New Zenith Promotion // Product placement – mecenat XXI wieku
10 marca 2011 // Krzysztof Bąk i Stephane Włodarczyk // Manager zespołu muzycznego
18 marca 2011 // Monika Biss i Piotr Kabaj // Kogo poszukują POLSKIE wytwórnie muzyczne

W konferencji pod hasłem „Show biznes- skandal, komercja czy sztuka?” w roli prelegentów udział wzięli Adam Sztaba, Stanisław Trzciński, Robert Leszczyński.

W czwartej edycji konkursu muzycznego MyBand jury w składzie: muzyk Robert Brylewski, realizator Andrzej Giegiel oraz organizator konkursu Anna Kolm wybrali zwycięzcę – zespół Dziurawej Pół Czekolady. Zespół otrzymał sesję nagraniową w Lubię Wąchać Winyl Studio. Zespół otrzymał również nagrodę publiczności tj. koncert w klubie Sen Pszczoły. Zespół Heart Soul Mind został wyróżniony i wystąpił na juwenaliach warszawskich. Koncert finałowy odbył się 31 marca 2011. Był to również pierwszy koncert promujący nową płytę Pablopavo 10 piosenek.

W lipcu 2011 roku przy współpracy z Szczepanem Kleszczem zorganizowaliśmy dancemob w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie.